غذاهایی برای اجتناب از در نارسایی کلیه

چهار شنبه 30 اسفند 1391
ن : lafee

غذاهایی برای اجتناب از در نارسایی کلیه

 

کلیه فیلتر مواد زائد و مایعات اضافی از بدن در وضعیت راست. در نارسایی کلیه، کلیه ها قادر به کار به طور معمول، یک رژیم غذایی مناسب می تواند کمک به کاهش فشار بر روی کلیه و کم کردن سرعت زوال عملکرد کلیوی. رژیم غذایی برای بیماران مبتلا به نارسایی کلیه در وزن خود، آزمایش خون و دیالیز انتخاب بستگی دارد. با این حال، برخی از مواد غذایی خاص برای جلوگیری از نارسایی کلیه وجود دارد.
 
غذاهایی با محتوای بالای سدیم
 
سدیم بیش از حد در رژیم غذایی می تواند باعث احتباس مایعات و فشار خون شما را بالا می برد. غذاهای با سدیم بالا شامل برخی ادویه ها، غذاهای کنسرو شده، گوشت فرآوری شده، غذاهای سرپایی، پیتزا، هات داگ، ترشی، پنیر و سبزیجات حتی یخ زده با سس. بیماران مبتلا به نارسایی کلیه توصیه می شود برای خوردن بیشتر غذاهای تازه و جلوگیری از جایگزین های نمک در پخت و پز است.
 
غذاهای پتاسیم لود می شود
 
غذاهای سرشار از پتاسیم هستند غذاهایی برای جلوگیری از نارسایی کلیه است. این بیماران نیاز به مصرف پتاسیم در رژیم غذایی روزانه خود را با توجه به مرحله نارسایی کلیه. معمولا، آن را محدود نمی کند تا زمانی که خروجی ادرار شروع به کاهش است. سطوح بالای پتاسیم خون می تواند باعث نامنظم شدن ضربان قلب و حتی قلبی بازداشت شود. غذاهای سرشار از پتاسیم عبارتند از: موز، کیوی، هندوانه، خربزه، پرتقال، زردآلو، و کشمش. سبزیجات سرشار از پتاسیم شامل سیب زمینی، گوجه فرنگی، سیب زمینی شیرین، لوبیا پخته شده و نخود خشک شده است. شیر ممکن است به حق انتخاب آن را به عنوان بالا در پتاسیم.
 
نه گفتن به الکل
 
نوشیدن الکل می تواند بیشتر سلول های کلیه آسیب می رساند. این می تواند باعث شود کلیه خروجی ادرار است که می تواند به کم آبی بدن منجر به افزایش است. همچنین، می تواند خطر ابتلا به فشار خون بالا را که یک عامل خطر در بدتر شدن عملکرد کلیه را افزایش می دهد.
 
از بین بردن غذاهای فسفر بالا
 
غذاهای بالا فسفر عبارتند از: غذاهایی برای اجتناب از در failure.As کلیه کلیه ها قادر به حذف فسفر اضافی از بدن، سطح فسفر بالا می تواند سطوح کلسیم در خون، کاهش منجر به بیماری استخوان می شود. همچنین، میزان بالای فسفر می تواند باعث خارش پوست و مشکلات دیگر شود. غذاهای با پتاسیم بالا، عبارتند از: شیر، حبوبات، شکلات، ماست، پنیر و محصولات لبنی است.
 
همانطور که شرایط بیماری از فردی به فرد دیگر متفاوت است، رژیم غذایی نیز باید متفاوت باشد. لازم است برای بیماران به مشورت یک متخصص تغذیه و یک برنامه رژیم غذایی منحصر به فرد است.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:









تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان kidney disease awareness battle cure و آدرس kidneyabc.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.